Ik hoor je denken…. visuele marketing, wat is dat nou weer?
Visueel beeld zegt veel meer dan duizend woorden, die gezegde kennen we allemaal. Toch zie ik nog vaak advertenties en websites waar tekst de boventoon voert. Jammer want artikelen waarin veel beeld is verwerkt, lezen niet alleen veel prettiger, we begrijpen de inhoud ook sneller. Eigenlijk moeten we dus weer terug naar onze voorvaderen, want voordat de mens kon schrijven (en lezen) communiceerden we al met beeld.
Tegenwoordig is communicatie zonder beeld onmogelijk. Een tekstboodschap komt niet over of wordt niet gelezen. Beeld is dus dé trend van deze tijd! Hapklare brokken willen we zien, die makkelijk en snel te begrijpen zijn. Waarom lappen tekst gebruiken als het verhaal ook in een infographic is samen te vatten? Of: waarom tekstueel uiteenzetten dat onze werkomgeving zo prettig is, terwijl dit ook met ‘echte’ foto’s van de werkvloer met ‘echte’ collega’s erop, onderbouwd kan worden?
Ben jij nog van de oude tekststempel? Hier wat bruikbare tips om je oude gewoontes om te gooien:
- Zorg voor eigen afbeeldingen die het echte en complete (deel)verhaal van je merk vertellen.
- Vermijd het gebruik van stockfoto’s; ze passen meestel niet bij je onderneming.
- Visualiseer je merk met de kwaliteit die daarbij past met eigen foto’s! Van bijvoorbeeld je team, je collega’s en de werkvloer.
- Presenteer cijfers en statistieken op een aantrekkelijke wijze. Maak gebruik van infographics, die zorgen ervoor dat je publiek het echt interessant en leuk vind om deze cijfers op te nemen. Sterker nog: het moedigt ook nog aan om deze informatie met anderen te delen.
- Maak mooie maar ook passende foto’s van je product. Het helpt (potentiële) klanten overtuigen tijdens het beslissingsproces.
- Bij visual marketing horen korte en krachtige teksten.
Geïnspireerd geraakt door deze tekst maar heb je hulp nodig met de uitvoering ervan? Bel me op 06 16 38 70 15.