Opvallen en gezien worden dat is het doel van promotie. Je plaatst een advertentie in het plaatselijke krantje en hoopt op meer klanten. Al is het er maar eentje.

Ik zie het vaak langs komen, elke week dezelfde advertentie. Je betaald er een hoop geld voor maar eigenlijk werkt het niet. Je advertentie spreekt niet je doelgroep aan. Daar moet je iets aan veranderen. Er zijn een paar punten waar je op moet letten als adverteerder. Ik zal er een paar noemen; Het is belangrijk dat de uitstraling van je advertentie past bij je bedrijf. Hierbij moet je denken aan je huisstijl en kleurgebruik. Nog een interessant punt is de taal. Spreekt de boodschap je doelgroep aan? De boodschap in een advertentie voor speelgoed is anders dan voor schoenen bijvoorbeeld. En als laatste tip wil ik je meegeven, plaats elke week een andere advertentie. Wel met dezelfde uitstraling en huisstijl maar toch een andere boodschap. Dan ga je opvallen tussen de rest!

Een handig hulpmiddel is mijn visuele marketingscan. Vul hem gratis in en je ontvangt geheel vrijblijvend nog meer tips!