Logo ontwerp | Henriette van Hemert

2019-09-13T15:57:27+02:00

Voor Henriette heb ik dit logo mogen ontwerpen. Na een gesprek wist ik dat ze van strak maar niet te zakelijk houdt. Dit beeldmerk staat voor duidelijkheid, bedrijf om op te bouwen, gids in het doolhof.
Naast de donkere kleur is er bewust voor een heldere blauwe kleur gekozen.

Praktijk voor Psychologie | Kim van Gestel

2018-10-12T14:37:15+02:00

Omdat Kim haar doelgroep heeft uitgebreid met jongvolwassenen wilde ze de naam van de praktijk aanpassen. En bij een nieuwe naam hoort ook een frisse look. De voorwaarden waar ik rekening mee moest houden waren de ronde vormen, de naam Kim van Gestel moest blijven, de kleuren ook en misschien wat beweging.

Het was dan ook niet heel simpel, maar uiteindelijk heb ik de ballen samengevoegd wat een mooi geheel is geworden, nog herkenbaar is gebleven en de nieuwe naam bevat.

Bouwbureau Kramer

2018-09-17T06:49:23+02:00

Van Marie | Bouwbureau Kramer kreeg ik de vraag of ik zijn huisstijl een beetje kon verfrissen. Eigenlijk hoefde het logo niet aangepast, maar als ik een andere optie had stond hij er wel voor open. Het rood moest blijven, dat was een must! Natuurlijk heb ik verschillende nieuwe opties voorgeschoteld en heb Marie kunnen overtuigen om ook het logo aan te passen.

Voor de huisstijl heb ik vervolgens het lijnenspel doorgevoerd en tot een nieuw fris geheel gekomen.

Logo en huisstijl Casa Baliza

2018-02-09T10:57:46+01:00

Voor een startende B&B in Spanje heb ik een logo mogen ontwerpen dat past bij de doelgroep. Ik heb de volgende briefing ontvangen voordat ik begon met het ontwerp van het logo.

“De naam van de B&B is Casa Baliza. Dit is voorgekomen uit een samentrekking van Bali en Ibiza waar ik heel graag op vakantie ga. Ik vind de sfeer hier heerlijk en het gebruik van natuurlijke materialen in de villas spreken me heel erg aan. Casa Baliza krijgt ook deze invloeden met hemel bedden, buddah beelden, Egyptisch katoen en veel natuurlijke materialen. Dit alles wel met een gezellige sfeer want dat vind ik het belangrijkst, create a home away from home.
Daarnaast betekent Baliza in het oud Spaans ook licht punt / baken. Ik zou graag de baken zijn voor mensen in mijn B&B. Qua kleuren vind ik turquoise, paars en grijs erg mooi. Ik zat zelf te denken aan iets wat kenmerkend voor Bali en Ibiza is en dat is een gekko, maar ik ben helemaal niet creatief dus dat laat ik graag aan jou over…. Ik zit qua prijs in het hoger segment dus de doelgroep is met name koppels tussen de 28-65 jaar die van luxe en comfort houden.”

Naast het logo heb ik ook de huisstijl ontworpen die volledig past en aansluit bij het logo.

En uiteindelijk kreeg ik voor dit project ook een prachtige recensie: “Kobien is een prettig persoon om mee samen te werken. Creatief, snel en met gevoel voor detail heeft ze een fantastisch logo ontworpen waar we heel blij mee zijn. “

Kim van Gestel

2017-11-27T09:48:54+01:00

Logo gemaakt voor Kim van Gestel, psycholoog. Ze gaf aan iets met het oog te willen uit een vorig logo. Het vorige logo was gebaseerd op een kralenketting. Ik heb daarom de ronde vorm terug laten komen van de ketting. Bij dit beeldmerk zie je een oog verwerkt in een vergrootglas. Het oog staat voor visie, meekijken, controlerende functie. Het vergrootglas staat voor in het grote geheel toch details kunnen zien.

Font:
Het font is een strak, zakelijk font. Past goed bij de strakke lijnen van het beeldmerk.

Kleurassociaties in het logo:
Turquoise: stabiliteit, rust, groei en orde.
Paars: wijsheid, creativiteit en fantasierijkkwaliteit.

Happy Healthcare

2017-11-27T09:11:34+01:00

Logo ontworpen voor Happy Healthcare. Een bedrijf die mensen helpt aan een gezondere levensstijl. Dit door gezonder eten, minder suiker en powerwalken.

Op Facebook kreeg ik deze recensie:
Het is hoog tijd voor een “veer-in-je-reet”bericht. Kobien van der Luit van Luidt Design heeft dat mooie logo voor me ontworpen! Ik ben er elke dag gelukkig mee!
En wat ook zo fijn is; ze helpt me met mijn website als ik weer eens iets bedacht heb, wat makkelijk lijkt, maar in uitvoering nog best heel lastig is 

Het Eethuijs

2017-09-20T10:15:10+02:00

Mooie complete huisstijlklus. Het Eethuijs verzorgt gezonde maaltijden voor iedereen die geen zin of geen tijd heeft om te koken. Verse en gezonde maaltijden aan huis bezorgd in de regio Wageningen. Ik heb eerst het logo ontwikkeld aan de hand van de voorkeuren van Hannah, de opdrachtgever. Daarna hebben we nog wat zitten dubben over de te gebruiken kleuren, maar uiteindelijk is het groen geworden. Na het logo was de huisstijl aan de beurt, eerst visitekaartjes en daarna een flyer.

Maar ook de website heb ik voor Hannah ontwikkeld. Het is een mooie rustige site met webshop, die goed werkt en gebruiksvriendelijk is. Ook niet onbelangrijk tegenwoordig, hij is responsive. Dat wil zeggen: je kan de site ook op tabletformaat en op je mobiel goed bekijken. Website live zien?

Prachtige recensie ontvangen van Hannah, ze schreef:

“Niets dan lof over Luidt Design!
Kobien heeft een uitstekend gevoel voor grafisch design. Ze luistert goed naar je wensen en dat zie je terug in het resultaat. Ze zet je gedachten op papier en denkt met je mee.
Emails met vragen worden binnen een dag beantwoord en ze geeft een duidelijke uitleg bij de oplevering van je website.
Ik ben meer dan tevreden.”

Go to Top