Logo ontwerp | Henriette van Hemert

2019-09-13T15:57:27+02:00

Voor Henriette heb ik dit logo mogen ontwerpen. Na een gesprek wist ik dat ze van strak maar niet te zakelijk houdt. Dit beeldmerk staat voor duidelijkheid, bedrijf om op te bouwen, gids in het doolhof.
Naast de donkere kleur is er bewust voor een heldere blauwe kleur gekozen.

Huisstijl Bekker Organisatie Advies

2019-03-29T12:18:39+01:00

Voor Michiel Bekker en logo en huisstijl mogen ontwerpen.

 Motto: Doe wat nodig is en doe dat goed
Pay-off: orde in de inhoud | rust in het proces | duidelijkheid voor de mensen

Aan de hand van ons contact heb ik wat steekwoorden opgeschreven die bij me opkwamen; Human Resource Manager | Mensen | Personeel | Persoonlijk | Proces | Traject | Duidelijkheid | Transparantie | Organisatie | Zakelijk | Duimpje | Goed | Oke | Orde | Rust | Management

Het beeldmerk staat voor proces, kleuren lopen in elkaar over. Aan elkaar verbonden in een cirkel. De cirkel in het midden is het centrale punt, de organisator. Verder vond ik het grappig de B van Bekker erin te verwerken. Strak font, zakelijk, staat goed bij de ronde vorm van het beeldmerk. Kleuren: Blauw staat voor vertrouwen, duidelijke communicatie en betrouwbaarheid. Roze staat voor energie en spanning.

Bouwbureau Kramer

2018-09-17T06:49:23+02:00

Van Marie | Bouwbureau Kramer kreeg ik de vraag of ik zijn huisstijl een beetje kon verfrissen. Eigenlijk hoefde het logo niet aangepast, maar als ik een andere optie had stond hij er wel voor open. Het rood moest blijven, dat was een must! Natuurlijk heb ik verschillende nieuwe opties voorgeschoteld en heb Marie kunnen overtuigen om ook het logo aan te passen.

Voor de huisstijl heb ik vervolgens het lijnenspel doorgevoerd en tot een nieuw fris geheel gekomen.

PMME

2018-06-19T16:33:20+02:00

De wens was om een folder aan te kunnen bieden na een gesprek. Of het nu op een beurs was of na een netwerkgesprek. Niet te groot, waarin duidelijk beschreven staat wat ze doen, wie ze zijn en waarom je met PMME in zee moet gaan. Ik ben uitgekomen op een 3-luik folder. Ligt makkelijk in de hand, makkelijk in een binnenzak te stoppen en voldoende ruimte voor tekst. Om het wat levendiger te maken heb ik ook wat foto’s en illustraties toegevoegd.

Logo en huisstijl Casa Baliza

2018-02-09T10:57:46+01:00

Voor een startende B&B in Spanje heb ik een logo mogen ontwerpen dat past bij de doelgroep. Ik heb de volgende briefing ontvangen voordat ik begon met het ontwerp van het logo.

“De naam van de B&B is Casa Baliza. Dit is voorgekomen uit een samentrekking van Bali en Ibiza waar ik heel graag op vakantie ga. Ik vind de sfeer hier heerlijk en het gebruik van natuurlijke materialen in de villas spreken me heel erg aan. Casa Baliza krijgt ook deze invloeden met hemel bedden, buddah beelden, Egyptisch katoen en veel natuurlijke materialen. Dit alles wel met een gezellige sfeer want dat vind ik het belangrijkst, create a home away from home.
Daarnaast betekent Baliza in het oud Spaans ook licht punt / baken. Ik zou graag de baken zijn voor mensen in mijn B&B. Qua kleuren vind ik turquoise, paars en grijs erg mooi. Ik zat zelf te denken aan iets wat kenmerkend voor Bali en Ibiza is en dat is een gekko, maar ik ben helemaal niet creatief dus dat laat ik graag aan jou over…. Ik zit qua prijs in het hoger segment dus de doelgroep is met name koppels tussen de 28-65 jaar die van luxe en comfort houden.”

Naast het logo heb ik ook de huisstijl ontworpen die volledig past en aansluit bij het logo.

En uiteindelijk kreeg ik voor dit project ook een prachtige recensie: “Kobien is een prettig persoon om mee samen te werken. Creatief, snel en met gevoel voor detail heeft ze een fantastisch logo ontworpen waar we heel blij mee zijn. “

Kim van Gestel

2017-11-27T09:48:54+01:00

Logo gemaakt voor Kim van Gestel, psycholoog. Ze gaf aan iets met het oog te willen uit een vorig logo. Het vorige logo was gebaseerd op een kralenketting. Ik heb daarom de ronde vorm terug laten komen van de ketting. Bij dit beeldmerk zie je een oog verwerkt in een vergrootglas. Het oog staat voor visie, meekijken, controlerende functie. Het vergrootglas staat voor in het grote geheel toch details kunnen zien.

Font:
Het font is een strak, zakelijk font. Past goed bij de strakke lijnen van het beeldmerk.

Kleurassociaties in het logo:
Turquoise: stabiliteit, rust, groei en orde.
Paars: wijsheid, creativiteit en fantasierijkkwaliteit.

Meer laden
Go to Top